Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto studentai grįžo iš ERASMUS intensyviosios programos studijų (IP) Belgijos XIOS Limburgo universitete.
Intensyviosios programos studijose trumpam užsiėmimų kursui susirenka studentai ir dėstytojai iš įvairių šalių ir jas reprezentuojančių mokslo institucijų, dalijasi studijų ir mokymo patirtimi, sprendžia šiandienos moksle aktualius teorinius ir praktinius klausimus.
Belgijoje mūsų studentų grupė ir jos vadovas, Informatikos katedros docentas Rimantas Vaicekauskas studijose iškeltus tikslus atskleidė konkrečiu savo darbu, įgijo patirties studijų ir tarptautinio bendradarbiavimo srityse, susipažino su mokslo ir kultūros aktualijomis.
Siekdami perteikti praktinę intensyviosios programos studijų vertę, susitikome su grupės vadovu doc. R. Vaicekausku ir aptarėme įspūdžius, įgytą patirtį.
Kuo Jums ypatingos ERASMUS intensyviosios programos studijos? Kaip į jas įsitraukėte?
Intensyviosios ERASMUS studijos suburia kelių Europos universitetų studentus ir dėstytojus bendroms dvejų savaičių akademinėms studijoms. Mūsų IP tema buvo „informacijos slėpimas ir skaitmeninių įrodymų rinkimas“, kuri yra labai aktuali informacinių technologijų amžiuje, o dalyviai – iš Ispanijos (Baskų krašto), Portugalijos, Belgijos, Austrijos, Anglijos, Lenkijos bei Turkijos.
Į renginį patekome beveik atsitiktinai, kai Vilniaus universiteto tarptautinių ryšių skyrius persiuntė kvietimą tapti vykstančio IP partneriu. 2011 m. keturi MIF studentai baigė IP studijas Turkijoje. Šių metų studijų vieta – Belgija – gal buvo ir ne tokia egzotiška, tačiau ne mažiau įdomi. Kitais metais planuojamo IP vieta –Bornemouth universitetas Jungtinėje Karalystėje.
Ar daug studentų norėjo vykti į studijas? Su kokiomis problemomis susidūrėte?
Mūsų fakulteto studentai iš Informatikos ir Programų sistemų studijų krypčių noriai dalyvavo konkurse. Bet ne kiekvienas ryžosi praleisti dvi savaites nuolatinių studijų. Tačiau sulaukėme geranoriško palaikymo tiek iš fakulteto administracijos tiek ir iš atskirų dalykų dėstytojų, leidusių individualizuoti semestro atsiskaitymus. Turiu pastebėti, kad nė vienas iš IP dalyvavusių studentų, po jų neturėjo akademinių skolų.
IP renginys buvo gera patirtis ir dėstytojams. Teko iš pirmų lūpų išgirsti, kad studijų reformų vėjai lanko ne tik mūsų kraštą.
Kaip sekėsi mūsų studentams?
Mūsų informatikai pasirodė puikiai ir akademinėje ir kultūrinėje veikloje. Negalima teigti kategoriškai, tačiau užsienio studentams (bent jau dalyvavusiems IP) būdingos labiau specializuotos taikomojo pobūdžio žinios. O mūsų fakultetas dar išlaiko universalių ir fundamentinių studijų tradiciją.
Šis vertinimai labai aktualus suprantant studijų metodų įvairovės, praktinio žinių taikymo bei tarptautinio bendradarbiavimo vystymo svarbą. Būtent todėl, ERASMUS intensyviosios programos studijų studentams suteikiama tarptautinė patirtis ir yra tokia vertinga bei aktuali, nes ji atitinka esminius studijų ir šiuolaikinio mokslo keliamus uždavinius bei tampa efektyviu įrankiu mokymosi kokybės kėlimui.
Komentarų nėra. Būk pirmas!