• Vilniaus universitetas
  • Apie
  • Privatumo taisyklės
  • Pranešk naujieną

VU naujienos

Iš čia kylama į žvaigždes
Meniu
  • Pradinis
  • Srautas
  • Mokslas
  • Studijos
  • Įvertinimai
  • Komentarai
  • Pokalbiai
  • Laisvalaikis

Tyrimas atskleidė muziejų komunikacijos internete silpnybes

Komunikacijos fakultetas | 2015-01-07 09:17 | Komentarų: 0
Mokslas
  • Tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad nacionaliniai šalies muziejai vis dar vadovaujasi tradicinio muziejaus veiklos principais. Nuotrauka iš KF archyvo

Lietuvoje pirmą kartą panaudota akių sekimo įranga – jai padedant analizuotas muziejų lankytojų elgesys virtualiose prieigose. Specialistams ši sekimo technologija atskleidė, ko dažniausiai lankytojai ieško muziejų svetainėse, į ką pirmiausia atkreipia dėmesį ir kiek laiko užtrunka ieškodami reikiamos informacijos.

Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto mokslininkai atliko tyrimą, kuris parodė, kad muziejų svetainės dažnai per sudėtingos: vartotojams reikia skirti daug laiko surandant reikalingą informaciją tarp daugybės chaotiškai pateiktų fragmentų. Tyrėjai pastebėjo, kad aktualios informacijos negalima dėti į trečią struktūrinį lygį, nes taip jos paieškos laikas padvigubėja, o lankytojas praranda motyvaciją dar kartą apsilankyti. Išanalizavę muziejų svetaines mokslininkai pataria daugiau dėmesio skirti aiškiai ir logiškai puslapio struktūrai. Gauti rezultatai rodo, kad muziejai turimas virtualias prieigas naudoja tik kaip dar vieną informacijos sklaidos kanalą ir nekelia tikslo įtraukti interneto naudotojus į aktyvią veiklą su muziejumi virtualioje erdvėje, o tai padėtų sukurti ilgalaikius dvipusius santykius su lankytojais. Nors visi muziejai naudojasi įvairiomis socialinėmis medijomis, tokiomis kaip „Facebook“ ar „Youtube“, bet neišnaudoja interaktyvių priemonių suteikiamų galimybių arba tai daro fragmentiškai, neturėdami aiškaus tikslo.

Šiam tyrimui naudota įranga unikali tuo, kad fiksuoja žmogaus žvilgsnio koncentraciją į tam tikrus taškus, nedarydama jokios įtakos stebimam asmeniui. Tyrimo metu jis elgiasi natūraliai ir sąmoningai nekontroliuoja savo veiksmų, todėl gauti rezultatai pasižymi tikslumu ir patikimumu.

Lietuvos mokslo tarybos finansuojamo tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad nacionaliniai šalies muziejai organizuodami ir vykdydami komunikacinę veiklą vis dar vadovaujasi tradicinio muziejaus veiklos principais ir neskiria pakankamai dėmesio „naujosios muziejininkystės“ koncepcijai įgyvendinti.

Nuodugniam muziejų lankytojų stebėjimui įsigyta speciali įranga, kurios vertė siekia daugiau nei 19 tūkst. eurų.

Dalinkis:
  • tweet

Žymės: informacijainterneto svetainėskomunikacijaKomunikacijos fakultetasmuziejaisocialinės medijos

Naujausi straipsniai

  • Tyrimas rodo, kad dirbtinis intelektas skubiosios medicinos specialistų nepakeistų

    2025-12-05 - Komentarų: 0
  • VU Filosofijos fakulteto tyrėja dr. I. Adomaitytė-Subačienė: „Socialinių paslaugų šeimoms stygius gali brangiai kainuoti“

    2025-12-05 - Komentarų: 0
  • Lietuvių ir prancūzų koncerte Sorbonoje – pagarbos ženklai M. K. Čiurlioniui

    2025-12-05 - Komentarų: 0

Susiję straipsniai

  • SPECTRUM. Mokslininkai visuomenės akyse – patikimi lyderiai, kurie turi išlikti nešališki

    2025-05-15 - Komentarų: 0
  • Komunikacijos fakulteto docentas A. Gudauskas: komunikacija sustiprina įmonės tapatybę

    2025-05-09 - Komentarų: 0
  • Sukčiai kuria žiniasklaidos priemonių klastotes internete: į ką būtina atkreipti dėmesį

    2024-11-15 - Komentarų: 0

Komentarų nėra. Būk pirmas!

Komentuoti Atšaukti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus rodomas. Užpildykite žvaigždute (*) pažymėtus laukus.


*
*

CAPTCHA
Atkurti vaizdą

*

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Tinklalaidės

  • Žurnalas Spectrum

    • Vilniaus universitetas pristato naują žurnalo „Spectrum“ numerį: ar gyvensime iki 100 metų?

      Vilniaus universitetas pristato naują žurnalo „Spectrum“ numerį: ar gyvensime iki 100 metų?

    VU ekspertai padeda suprasti

    • Ekonomikos Nobelio laureatai priminė: augimas prasideda nuo kultūros ir mokslo

      Ekonomikos Nobelio laureatai priminė: augimas prasideda nuo kultūros ir mokslo

    Knygų lentyna

    • Vilniaus universiteto leidyklos naujiena: „Praktinė bendrinės lietuvių kalbos gramatika“

      Vilniaus universiteto leidyklos naujiena: „Praktinė bendrinės lietuvių kalbos gramatika“

    • Apie
    • Privatumo taisyklės
    Visos teisės saugomos. © 2025 Vilniaus universitetas. Kopijuoti, dauginti bei platinti galima tik gavus sutikimą.
    Tel. (0 5) 268 7098, el. p. naujienos@cr.vu.lt