Vilniaus universitetas organizavo vieną iš universitetų–verslo forumo „Talentų inovacijomis paremtos ekonomikos vystymas“ sesijų. Ją moderavo VU mokslo prorektorius prof. Rimantas Jankauskas. Šioje sesijoje pristatyti penki bendradarbiavimo tarp universiteto ir verslo atvejai.
„Thermo Fisher Scientific Baltics“ intelektinės nuosavybės direktorė Eglė Radzevičienė pristatė pranešimą apie sėkmingą partnerystę su universitetais ugdant jaunuosius talentus. „Thermo Fisher Scientific Baltics“ yra didžiausias privatus tyrimų centras Baltijos šalyse. Jis aktyviai vykdo įvairias praktikos programas, įdarbina didžiąją dalį absolventų, biotechnologijos studentus moko verslo vadybos, populiarina technologinius, inžinerinius, matematikos mokslus. E. Radzevičienė pabrėžė, kad universitetų absolventai ne visada atitinka verslo poreikius, tačiau stengiamasi situaciją gerinti.
Kaip paskatinti universitetų konkurencingumą remiantis tarptautinio verslo patirtimi, pasakojo Elisabet Juan Tresserra, inovacijų ir verslumo direktorė „EsadeCreapolis“ inkubatoriuje. Jame šiuo metu veikia 70 kompanijų, turinčių 600 darbuotojų. Inkubatoriaus tikslas – padėti kompanijoms įsilieti į inovacijų ekosistemą.
Kristina Šukytė, „Western Union“ skaitmeninių įmonių operacijų direktorė, pranešime „Aiškios organizacijos pabaiga („Western Union)“ akcentavo multispecializaciją ir daugiafunkciškumą. K. Šukytė teigė, kad universitetai studentams turėtų įdiegti platų mąstymą. Pavyzdžiui, „Western Union“ darbuotojai neretai dirba su jų išsilavinimu nesusijusioje srityje, todėl šiai įmonei svarbūs turintieji atitinkamą požiūrį ir gebėjimą mokytis.
Danijos technologijų universiteto verslumo specialistė Sannie Fisker pristatė tarpdisciplininį inovacijų ir verslumo centrą „DTU Skylab“. Tai vieta, kur studentai gali plėtoti, testuoti ir prototipuoti savo idėjas. „Per metus čia apsilanko apie 50 000 studentų. Be fizinės infrastruktūros, „DTU Skylab“ siūlo mokymus, pagalbą mezgant ryšius, įvairius renginius, kad studentai įgytų patirties per klaidas ir mokymąsi“, – kalbėjo S. Fisker. Šis centras kviečia kompanijas siūlyti problemas ir iššūkius. Juos išsprendusius studentus „apdovanoja“ darbo vietomis.
Timas Scholze, projektų vadovas ir verslininkas iš BUPNET GmbH, parengė pranešimą „Verslumo kompetencijų kūrimas ir validavimas neformalaus mokymo atveju“. T. Scholze teigė, kad geriausiai išmokti galima per įvairias praktikas: „Verslumo mokymasis dažniausiai yra neformalus, įgalinantis atitinkamose situacijose sujungti žinias, įgūdžius ir požiūrius.“ Vilniaus universitetas su T. Scholze ir dar 15 partnerių dalyvauja ERASMUS+ projekte PROMOTE. Jis paremtas originaliu praktiniu požiūriu, kaip sumažinti neatitikimus tarp verslo ir universitetų naudojant LEVEL5 kompetencijų validavimo sistemą.
Prof. R. Jankauskas apibendrino, kad šis forumas buvo labai įdomus ir naudingas. Jame universitetų ir verslo atstovai galėjo bendrauti, dalytis idėjomis, lūkesčiais bei patirtimi.
Parengta pagal Ramojaus Reimerio (Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro Inovacijų politikos analizės skyriaus vedėjo) medžiagą.
Komentarų nėra. Būk pirmas!