Studentai, universitetas, technologijos, visuomenė, darbo rinka, pasaulis – visa aplink sparčiai keičiasi. Kyla poreikis reguliariai kritiškai įvertinti universiteto studijų politiką, atsakant į klausimus, ar universitetas tinkamai reaguoja į besikeičiančias aplinkybes, iššūkius ir pritaiko edukacinę paradigmą laikmečio poreikiams.
Vilniaus universitete (VU) pradedama diskusija apie Mokymo ir mokymosi viziją – tai kvietimas visuomenės ir akademinės aplinkos pokyčių refleksijai, siekiant šiuos pokyčius transformuoti į mokymo ir mokymosi procesą universitete.
Aš tikiu, kad šiandien mes, kaip universitetas ir kaip bendruomenė, jau esame pribrendę, o mūsų rezultatai sudaro puikias prielaidas turėti ambicingą ilgalaikę viziją, kokio universiteto ir kokių studijų VU mes norime ateityje, žinoti, kaip mes to sieksime ir kaip paskui įsitikinsime, ar pasiekėme.
Būsima mūsų Mokymo ir mokymosi vizija turėtų plėtoti VU 2018-2020 m. strateginiame veiklos plane numatytas ambicijas. Mes esame įsipareigoję kurti europinį universitetą, kas studijų srity reikštų – stiprinti studijų programų tarptautiškumą, pirmenybę teikiant magistrantūros studijų programoms, kurti tarptautišką studijų aplinką universitete. Mes taip pat įsipareigoję kurti Lietuvą stiprinantį universitetą, kas studijų srity reikštų – rengti naujos kartos mokytojus ir stiprinti absolventų konkurencingumą. Trečia mūsų ambicija – kurti savo bendruomenę motyvuojantį universitetą, o studijose tai pasireikštų per globalių, arba XXI a., kompetencijų ugdymą, pagalbos studentų profesiniam tobulėjimui užtikrinimą ir dėstytojų pedagoginių bei didaktinių kompetencijų stiprinimą.
Kertiniai Mokymo ir mokymosi vizijos elementai – tai kompetencijos (studentų, dėstytojų, administruojančio personalo), studijų programos ir studijų aplinka. Bet centre – VU absolventas. Kokie absolventai išeina iš VU – tai mūsų lakmuso popierėlis, pagal kurį galime ir turime spręsti, kiek sėkmingai mes veikiame ir kiek mūsų studijos, studijų politika tikslinga, aktuali, atliepia tuos iššūkius, kuriuos mums kelia besikeičianti aplinka, visuomenė.
Esu tikras, kad atėjo laikas susitarti dėl studijų politikos, kuri formuotų universiteto studijų ateitį. Šiandien mes jau turime pamatinių vizijos kūrimui sričių, t. y. studijų tarptautiškumo, absolventų bendrųjų kompetencijų, dėstytojų pedagoginių kompetencijų analizę. Jos kartu su ekspertų rekomendacijomis suformavo neseniai vykusios pirmosios diskusijos gaires.
Džiaugiuosi, kad dalyvavusieji įsitraukė į vizijos kūrimą, aiškiai jausdami, kur mes esame ir su kokiomis problemomis susiduriame kas dieną. Bendruomenė buvo linkusi vizionieriškai žiūrėti į tai, kokios studijos galėtų būti – aktualios turiniu, orientuotos į studento pažangą, labiau įgalinančios jose dalyvauti visas suinteresuotas grupes, atviresnės globalioms visuomenės ir technologiniams iššūkiams. Nuolat kartojosi tarpdiscipliniškumo, tarpdalykiškumo, tarpsritiškumo, bendradarbiavimo tarp fakultetų, didesnio studentų įsitraukimo per atsakingą studijavimą ir atsakingą rinkimąsi poreikis. Ryškėja bendras matymas, kad studijų programos turi būti grindžiamos profesionaliu mokymu ir atsakingu studijavimu. Dėstytojų profesionalizmas – labai svarbus dalykas, bet lygiai taip pat atsakingas studijavimas, motyvuotas studentas yra privaloma šios laisvės dalis.
Pirmoji plati diskusija apie viziją mums suteikė erdvę ir vietą kalbėti ir tartis, kas yra geros studijos. Tenka pripažinti, kad mes dar neturime universitete bendro supratimo ir iš jo kylančio įsipareigojimo. Mūsų įsivaizdavimai neretai labai skiriasi, todėl susitarti dėl telkiančio matymo būtina siekiant universiteto tarptautinio konkurencingumo ir reputacijos. Mes turime puikias sąlygas tą susitarimą pasiekti dabar, t. y. žiūrėti į priekį ir planuoti ateitį, kuri žada dar didesnes transformacijas, nei tos, kurias universitetai patyrė pas pastaruosius dešimtmečius.
Pirmi vizijos rėmai buvo pasiūlyti, bet artimiausiu metu vėl tęsime diskusijas padaliniuose. Labai svarbu susitarti ir suprasti, kaip kuriamą viziją būtų galima realizuoti, kalbantis su kiekvienu iš mūsų fakultetų. Tad kviečiu visus mūsų bendruomenės narius diskutuoti ir aktyviai prisidėti prie tolesnio Mokymo ir mokymosi vizijos kūrimo. Tai yra mūsų visų reikalas ir lūkestis, kad universitetas būtų sėkmingas ir kad jo absolventai būtų sėkmingi. Sukurkime viziją, kuri įkvėptų ir motyvuotų visą akademinę bendruomenę, inspiruotų tarptautišką akademinę aplinką, o kartu ir naujas galimybes kiekvienam mūsų bendruomenės nariui.
Komentarų nėra. Būk pirmas!