2018 m. pradžioje Freiburgo pedagoginiame universitete (Vokietija) buvo iškilmingai inauguruotas tarptautinis STEM (Science, Technologies, Engineering, Mathematics) ugdymo konsorciumas (angl. Consortium for STEM Education).
Kartu su Vilniaus universitetu šio tinklo konsorciumo steigėjai yra universitetai iš 12 šalių. Prie jo nuolat kviečiamos aktyviai jungtis aukštosios mokyklos, suinteresuotos STEM ugdymo filosofija.
Renginyje Vilniaus universitetui (VU) atstovavęs Filosofijos fakulteto dekanas prof. Arūnas Poviliūnas pabrėžė, kad tokia tarptautinė partnerystė itin vertinga mūsų universitetui, tampančiam aktyviu pedagogų rengimo centru.
„STEM konsorciumas leis keistis patirtimi ir rasti daugiau būdų, kaip efektyviau panaudoti Vilniaus universiteto gamtos mokslų srityse sukauptą potencialą ugdymo turiniui, visų pirma, bendrojo ugdymo srityje atnaujinti“, – pabrėžė A. Poviliūnas.
Vertingais šio renginio metu užmezgamais ryšiais džiaugėsi ir Gyvybės mokslų centro GMC) dr. Paulius L. Tamošiūnas, nes partnerių jau išbandytas STEM ugdymo turinys bus labai naudingas Vilniuje ir dar 9 Lietuvos miestuose kuriamuose STEAM centruose, kuriuose mokiniams bus siūlomos įdomiausios ir kokybiškiausios veiklos.
Šio tinklo nariai jau anksčiau kartu sėkmingai įvykdė ne vieną bendrą tarptautinį projektą, o šiuo metu darbuojamasi net trijuose „Erasmus+“ projektuose (MaSDiV, STEM PD Net, IncluSMe). Pasak juose aktyviai dalyvaujančios VU Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto profesorės Valentinos Dagienės, jie padeda geriau suprasti STEM dalykų ugdymo svarbą, šių dalykų integravimo būtinumą žemesnėse klasėse, nurodo mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kryptis, be to, parengiama daug mokymo medžiagos, kurią gali naudoti visos šalys. Lietuvai labai svarbu matyti STEM ugdymo kontekstą, diskutuoti, keistis nuomonėmis, o ypač – gauti pagalbos įgyvendinant konkrečius sprendimus.
Konsorciumo tikslas – gerinti STEM ugdymo kokybę Europoje kuriant autentišką ir aktualų STEM dalykų ugdymo turinį, gerinant pasiekimus šiose disciplinose ir suteikiant galimybę STEM veiklas išbandyti visiems mokiniams, nepriklausomai nuo socioekonominių ar kitų veiksnių.
Komentarų nėra. Būk pirmas!