Vilniaus universitete (VU) apsilankė pagrindinių Lietuvos politinių partijų aukštojo mokslo ekspertai, siekdami supažindinti su savo atstovaujamų partijų nuostatomis konkrečiais aukštojo mokslo bei universitetų ateities klausimais. Susitikimo metu VU rektorius prof. Rimvydas Petrauskas, prorektorė prof. Edita Sužiedėlienė ir prorektorius dr. Artūras Vasiliauskas pristatė partijų atstovams VU suformuluotus siūlymus universitetų kaitai.
„Matome būtinybę kalbėtis su politikais dar priešrinkiminiu laikotarpiu, kai galima diskutuoti dėl programų, idėjų ir sprendimų. Turime savo siūlymų ir pozicijų, kurios gimė diskusijose su universiteto bendruomene, švietimo srities ekspertais ir politiniais lyderiais. Bet svarbiausia – norime įvesti tradiciją susėsti prie stalo, išdėstyti skirtingus požiūrius ir pabandyti suderinti interesus“, – sakė VU rektorius prof. R. Petrauskas.
Susitikime aptarti aktualiausi aukštojo mokslo klausimai – finansavimo modelio tobulinimas, moksliniams tyrimams skiriamų valstybės lėšų didinimas, pagalba konkuruojant dėl talentų, studentų atsitraukimą nuo mokslų skatinanti situacija, kai tenka derinti darbą ir studijas, universiteto įsitraukimas į politikos formavimą ir valstybės universitetui keliami tikslai.
„Manau, kad universitetas turėtų atlikti tokį buriantį vaidmenį, kurio kartais nepajėgia sukurti aiškų politinį kontekstą turinčios platformos“, – pažymėjo rektorius ir pridūrė, kad tai ne paskutinis toks susitikimas, o jo darbotvarkė – tęstinė.
Tikimasi, kad pasiekti susitarimai dėl strateginių krypčių ir geresnis tarpusavio supratimas taps konstruktyviu pagrindu bendram darbui po rinkimų ir prezidentūros inicijuojamam Nacionaliniam susitarimui dėl švietimo rengti.
Komentarų: 1
2020-09-24 17:15
Alfredas RačkauskasĮdomu, kada politikai pradės kalbėti apie aukštojo mokslo įvairovę. Kodėl turime TIK vieno tipo universitetus (įstatyme nėra nei regioninio, nei technikos, nei mokslo universiteto samporatos)? Kodėl universitetas negali turėti universitetinės kolegijos? Kodėl studijos gali būti vykdomos tik semestrais? Kodėl studijų programos vienakryptės? Dar daug KODĖL. Visa tai – aukštojo mokslo įvairovės problema.