Birželio 19–22 d. Vilniaus universiteto (VU) Botanikos sode Kairėnuose vyko pirmoji daugiakryptė tarptautinė vasaros mokykla doktorantams „Integrity and Visibility: Challenges for Early Career Researchers“. Vasaros mokykloje dalyvavo ir kolegos iš „Arqus“ universitetų partnerių – po du atvyko iš Liono ir Vroclavo universitetų, vienas iš Graco universiteto ir vienas iš Nacionalinio universiteto „Kijevo Mohylos akademija“.
Renginio pradžioje visus dalyvius pasveikino VU mokslo prorektorė prof. Edita Sužiedėlienė ir Gyvybės mokslų centro (GMC) vyresnysis mokslo darbuotojas dr. Stephen Knox Jones. Susitikimų metu paskaitos ir seminarai vyko pagal tris bendrųjų gebėjimų modulius, apimančius tyrimo vientisumą, akademinį raštingumą ir publikavimą bei mokslo komunikaciją ir sklaidą, kur dėmesys buvo skiriamas tyrėjo profiliui, tarptautiškumui ir matomumui didinti.
Šių užsiėmimų metu dalyviai taip pat diskutavo apie akademinės etikos svarbą, principus ir normas, tobulino akademinio rašymo ir mokslo komunikacijos įgūdžius. Paskaitas ir seminarus vedė užsienio ir Lietuvos lektoriai iš „Arqus“ universitetų partnerių. Dr. Gayannee Kedia iš Graco universiteto, vedusi užsiėmimus apie akademinį raštingumą ir publikavimą, atlieka mokslinius tyrimus socialinės psichologijos ir neurologijos srityse. Doc. Jolanta Šinkūnienė, vasaros mokykloje dėsčiusi mokslo komunikaciją ir sklaidą, VU Filologijos fakultete veda paskaitas apie akademinį ir mokslinį diskursą, kalbotyrą, o jos mokslinių tyrimų sritis apima semantiką, pragmatiką, diskurso analizę, žiniasklaidos diskursą, akademinį identitetą ir kt.Dr. Joseph Milburn, vasaros mokykloje vedęs modulį apie tyrimų vientisumą, yra kviestinis profesorius Navaros universitete Amerikoje ir Ispanijoje, specializuojasi epistemologijoje, religijos filosofijoje ir etikoje. Jo kompetencijos sritys apima šiuolaikinę filosofiją ir Ispanijos bei Lotynų Amerikos filosofiją.
Į vasaros mokyklos programą buvo įtraukta ir kultūrinė bei pažintinė veikla, kurios metu dalyviai susipažino su Botanikos sodo kolekcijomis, apsilankė VU centriniuose rūmuose ir aptarė bendradarbiavimo galimybes VU fakultetuose, pasivaikščiojo po Vilniaus senamiestį, turėjo galimybę apsilankyti Trakuose.
Pasibaigus vasaros mokyklai renginio dalyviai džiugiai dalinosi atsiliepimais ir teigė, kad tai buvo išskirtinė tarpdisciplininė doktorantų vasaros mokykla, kurioje jie ne tik susipažino su kitų mokslinių krypčių dalyviais ir mokslininkais, bet ir diskutuojant apie pasirinktas disertacijų temas įgavo įkvėpimo, motyvacijos, juos sužavėjo interaktyvios, produktyvios ir įdomios paskaitos, didelį įspūdį paliko VU bei jo aplinka.
VU Komunikacijos fakulteto doktorantas Vytautas Beniušis džiaugėsi, kad šioje vasaros mokykloje buvo aptarta daug įvairių temų apie mokslinių tyrimų etiką, plagiatą, disertacijos rašymo technikas, kūrybiškumo pažadinimą, spaudžiant biurokratiniams įpareigojimams. „Kaip elgtis, jei ilgus metus dirbant komandoje su kolega(-e) ir kartu rengiant publikacijas, pastebima, kad jis (ji) dėl šeimyninių aplinkybių ir laiko trūkumo, norėdamas vykdyti įsipareigojimus, pradeda užsiiminėti plagiatu? Nelygink savęs su kitais, kiekvieno doktoranto(-ės) kelias yra individualus. Straipsnio rašymas kaip pasakos pasakojimas. Koks mokslinio straipsnio pavadinimas tinkamas ir kaip formuojamos naujos tradicijos? Aktyvi ir pasyvi kalba moksliniuose straipsniuose – kada vengiama įsipareigojimo? Ką pasako padėkos disertacijose ir kodėl kai kurie mokslininkai prieš skaitydami disertacijas pirmiausiai atidžiai išstudijuoja šią dalį? Kaip pasidalinti darbus, jei mokslinį straipsnį rašote keliese?“, – vasaros mokykloje keltus klausimus ir analizuotas temas vardino dokt. V. Beniušis.
Doktorantai, dalyvavę visoje programoje, už išklausytus modulius gavo 3 ECTS kreditus.
Komentarų nėra. Būk pirmas!