Vilniaus universitetas (VU) gaus finansavimą penkioms naujoms bendradarbiavimo veikloms inicijuoti pagal „Arqus“ dvišalės universitetų partnerystės (Twinning) programą. Šios veiklos yra antrojo „Arqus“ dvišalės universitetų partnerystės kvietimo, paskelbto 2021 m. gruodžio 13 d. – 2022 m. vasario 1 d., dalis.
Trys iš penkių atrinktų mobilumo veiklų buvo parengtos kartu su kolegomis iš Granados, Graco ir Paduvos, siekiant bendradarbiauti tvarumo viešojo reguliavimo, lyčių studijų ir ankstyvojo ugdymo srityse. Visas atrinktas komandas sudarys po 1 dėstytoją ir 3–6 studentus, kurie vyks į kitą partnerį universitetą įgyvendinti veiklų toje pačioje dalykinėje srityje. Studentai ir dėstytojai dalyvaus dviejose įprastose dvišalės partnerystės veiklose susitikdami gyvai ir vienoje mišrioje dvišalės partnerystės veikloje, kai prieš susitikimus bendradarbiaujama nuotoliniu būdu.
Pirmoji dvišalės universitetų partnerystės veikla vyks Graco universitete. Dalyvaujantys studentai analizuos tvarumo ir technologijų iššūkius, kylančius viešajam reguliavimui (RegTech) ir teismo procesams.
Antroji dvišalės partnerystės veikla Granadoje skirta nedidelės apimties bandomajam bendradarbiavimo projektui lyčių studijų srityje įgyvendinti.
Trečioji pasirinkta mišri dvišalės partnerystės iniciatyva skirta dviem skirtingoms ankstyvojo ugdymo ir priežiūros sistemoms (atskirtoms ir integruotoms) dviejose šalyse (Lietuvoje ir Italijoje) palyginti ir tyrimams ugdymo įstaigose atlikti įtraukiant pedagogus, tėvus ir vaikus.
Išvardytos veiklos tiesiogiai susijusios su pagrindine „Arqus“ dvišalės universitetų partnerystės idėja: stiprinti dalykinį darbuotojų ir studentų bendradarbiavimą be sudaryti galimybes vykdyti bendras mokymosi ir mokymo veiklas, išbandant trumpalaikio mobilumo schemas, pirmenybę teikiant socialinių ir humanitarinių mokslų bei STEM disciplinoms.
Jau yra sėkmingų dvišalės universitetų partnerystės veiklų, kurias Vilniaus universitetas inicijavo arba kuriose dalyvavo, pavyzdžių. Filologijos fakulteto dėstytoja dr. Joana Šinkūnienė su grupe studentų neseniai įgyvendino mišrią dvišalės partnerystės veiklą. Pirmiausia jie dalyvavo internetinėse veiklose: kartu su ispanų studentais klausė paskaitų, o kovo 28 – balandžio 1 d. lankėsi Granados universitete.
Projekto metu lietuvių ir ispanų studentai susipažino su lingvistikos, kalbų mokymosi ir vertimo principais. Jie taip pat aptarė turizmo kalbos ypatumus, vertimo problemas, kultūrų skirtumus bei kultūros sampratas. Galiausiai studentai galėjo išbandyti vertimo ir teksto analizės programinę įrangą. Dalyviai pasiekė reikšmingų rezultatų: parengė brošiūras turistams apie Granadą, užmezgė vertingų ryšių su kitais Granados universiteto kolegomis ir numatė tolesnio bendradarbiavimo gaires.
Komentarų nėra. Būk pirmas!