Vilniaus universiteto (VU) Istorijos fakultetas kviečia į trijų dalių istorijos mokytojų seminarą, kurio tikslas yra novatoriškos, iniciatyvios ir veiklios istorikų bendruomenės telkimas ir jos kompetencijų tobulinimas, atsižvelgiant į naujausias humanitarinių mokslų tendencijas.
Seminare siekiama:
– Lietuvos istorijos mokytojų bendruomenei įvairiapusiškai perteikti naujausius šalies ir užsienio humanitarinių tyrimų (istorijos, antropologijos, archeologijos, paveldosaugos, sociolingvistikos, menotyros, dalyko didaktikos ir kt.) rezultatus, problematiką ir tendencijas;
– seminarų veikloms sutelkti geriausius įvairių Lietuvos universitetų ir institucijų (institutų) humanitarinio lauko lektorius, ekspertus ir praktikus;
– įgyvendinant seminarų veiklas, suburti komunikacijos, psichologijos, lyderystės, medijų raštingumo ir kt. ekspertus.
Vienas iš svarbiausių šiuolaikinės istorijos didaktikos principų – orientacija į mokinius. Tai reiškia, kad istorijos temos turi sietis su mokinių sociokultūriniu kontekstu, jų amžiumi, patirtimi ir interesais, istorinių gebėjimų, reikalingų tolimesniam gyvenimui ir karjerai, vystymu ir įgijimu. Įvairių šalių (įskaitant ir Lietuvos) istorijos ugdymo programose šio principo taikymas sietinas su svarbiausiu istorijos mokymo mokykloje tikslu: istorinės sąmonės, naratyvumo ir identiteto formavimu. Seminare daug dėmesio skiriama istorijos aktualizavimui, tarpdisciplininiam turinio integravimui, švietimo naujienų aptarimui. Specialus dėmesys seminare – atnaujintoms pagrindinio ir vidurinio ugdymo programoms.
Ši istorijos mokytojų kompetencijų tobulinimo programa skirta progimnazijų ir gimnazijų istorijos mokytojams. Joje daugiausia dėmesio skiriama mokslininkų tiriamoms netradicinėms, trūkstamoms ar jautrioms temoms ir šaltiniams, galintiems esmingai praturtinti istorijos mokymo(si) turinį, formas ir priemones, jas priartinant prie mokinių gyvenamosios aplinkos, interesų, praktinių poreikių.
Pirmoji sesija vyks lapkričio 17–18 d. VU mokymų bazėje Puvočiuose (Varėnos rajono savivaldybė). Joje daug dėmesio bus skiriama istorijos šaltinių paieškoms, perskaitymo ir interpretavimo problematikai, bus bandoma rasti panašumų tarp istorinio ir žurnalistinio tyrimo, susipažįstama su naujais sovietmečio ir partizanų karo tyrimais ir mažiau įprastu žmogaus ir aplinkos temos istoriniu lauku, be to, bus atskleidžiama istorijos tyrimų ir paveldo svarba, atgaivinant Merkinės istorinį miestą.
Pirmosios sesijos programą galite rasti čia. Registracija į pirmąją sesiją vyks iki lapkričio 13 d.
Antroji sesija vyks kovo 1–2 d. Marijampolėje. Joje bus nagrinėjami istorijos pasakojimo (samprotaujamojo pobūdžio teksto) kūrimo niuansai, skirtingų kompetencijų ugdymo istorijos pamokose aktualijos, bus gilinamasi į atskiras visuotinei istorijai skirtas temas.
Trečioji sesija vyks balandžio 5 d. Kernavėje. Joje daug dėmesio bus skiriama archeologijos, paveldo ir kasdienybės istorijos temoms, bus analizuojamos probleminio istorijos mokymo ir dalykinės integracijos aktualijos.
Norintys dalyvauti II ir III seminaro sesijose kviečiami registruotis iki vasario 23 d.
Daugiau informacijos ir registraciją į seminarą rasite čia.
Komentarų nėra. Būk pirmas!