Vilniaus universiteto leidykla pristato naujieną – knygą „Sužaidybinti ugdymo sprendimai mokyklose“.
„Žaidimas, kuris siejamas su vaikystės žaidimais ar neformaliajame ugdyme taikomais patyriminiais metodais, dabar pasipildo naujomis reikšmėmis ir siejamas su kompiuteriniais žaidimais. Nepaisant to, kad daugėja žaidimo reikšmių ir formų, formaliajame ugdyme žaidimas vis dar ieško savo vietos tarp kitų tradiciškai nusistovėjusių ugdymo metodų. „Sužaidybinti ugdymo sprendimai“ – tai kelių žaidimų ar skirtingų žaidimo elementų panaudojimas ugdymo procese siekiant numatytų ugdymo tikslų. Jie sudaro galimybę turėti lankstų, kūrybišką, personalizuotą ir įtraukiantį ugdymo procesą“, – sakoma knygos įvade.
Ši metodinė priemonė skirta būsimiems ir esamiems mokytojams, kurie ieško netradicinių ugdymo sprendimų pamokose, kurie nori išeiti iš „saugių“ vadovėlio ribų ir eiti į kūrybiškumo, patyrimo, motyvuojančių emocijų bei iššūkių ugdymo(si) kelionę. Tai leidžia neapsistoti vien ties dalykinio turinio ir akademinių mokymosi rezultatų siekiamybe. Netgi priešingai – tai padeda dalykiniam turiniui ir akademiniam mokymuisi pereiti į bendresnius ir visa apimančius ugdymo tikslus – bendrųjų kompetencijų ugdymą.
Metodinėje priemonėje rasite aprašytus 4 sužaidybintus ugdymo sprendimus, kurie gali būti pritaikomi mokykloje, t. y. pamokose arba popamokinėje veikloje. Sužaidybintų ugdymo sprendimų aprašymuose rasite detaliai pristatytas teorines sužaidybintų ugdymo sprendimų ištakas, reikalingas priemones, atlikimo eigą, rekomendacijas dėl įsivertinimo ir refleksijos, rekomenduojamą literatūrą ir priedus. Svarbu pažymėti, kad šioje metodinėje priemonėje aprašyti sužaidybinti ugdymo sprendimai skirti pagrindinio ir vidurinio ugdymo lygmens mokiniams. Kodėl? Pirmiausia todėl, kad pasibaigus pradinėms klasėms žaidimas kaip mokymosi būdas po truputėlį nueina į paraštes, o aukštesniosiose klasėse žaidimas tarsi tampa nerimta, chaotiška arba tik emociniam pasitenkinimui skirta veikla. Siekta išsklaidyti šiuos išankstinius įsitikinimus ir parodyti, kad aukštesniosiose klasėse aktyvus mokymasis per sužaidybinimą yra svarbus ir įmanomas.
Sužaidybintų ugdymo sprendimų autoriai yra ugdytojai kūrėjai, kurie mokyklą pažįsta iš vidaus. Jų sukurti sužaidybinti ugdymo sprendimai gimė iš praktinės patirties ir asmeninės iniciatyvos sužaidybinti ugdymą. Jie mielai su jumis susitiks ir įtrauks į sužaidybintų sprendimų patyrimą. Su jais galite susisiekti leidinyje nurodytais kontaktais.
Knygos autoriai: Šarūnė Nagrockaitė, Gintė Marija Ivanauskienė, Jurgita Beatričė Rudėnaitė, Tautvydas Meldaikis, LIANA – Andželika Aleksandravičiūtė ir Lina Sirgedienė (VU Filosofijos fakultetas).
Knygą „Sužaidybinti ugdymo sprendimai mokyklose“ pdf formatu galite nemokamai atsisiųsti iš VU internetinio knygyno.
Komentarų nėra. Būk pirmas!