Vilniaus universiteto (VU) Matematikos ir informatikos fakultete vieši profesorė Ting-Chia Hsu iš Taivano nacionalinio pedagogikos universiteto (National Taiwan Normal University). Ji yra žymi žaidybinių informatikos mokymo metodų specialistė, nuolat siekianti tobulinti kompiuterinio mąstymo mokymo ir mokymosi būdus. Vizito metu prof. Ting-Chia Hsu ir VU Matematikos ir informatikos fakulteto profesorė Valentina Dagienė bando sukurti naujas labiau sužaidybintas kompiuterinio mąstymo vertinimo užduotis, skirtas jaunesniems moksleiviams.
„Bebro“ ir „Robotų miesto“ sinergija
Prof. Ting-Chia Hsu į VU Matematikos ir informatikos fakultetą atvyko prof. V. Dagienės kvietimu. Abi mokslininkės vienija didelis entuziazmas ugdymo srityje.
Prof. V. Dagienė yra informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ kūrėja. Šis žaidimas, Lietuvoje pradėtas 2004 m., greitai tapo tarptautiniu, kasmet prie jo prisijungia vis naujos šalys. Prof. V. Dagienė pasikvietė prof. Ting-Chia Hsu norėdama stiprinti bendradarbiavimą kompiuterijos mokslo švietimo srityje ir kurti naujus vertinimo įrankius „Bebro“ konkursui. Šie įrankiai padės pradinių ir vidurinių mokyklų mokiniams visame pasaulyje vertinti ir tobulinti savo kompiuterinį mąstymą.
Prof. Ting-Chia Hsu yra paskelbusi daugybę straipsnių prestižiniuose žurnaluose, kuriais svariai prisidėjo prie kompiuterijos mokslo švietimo ir žaidybinimo. Jos tyrimai orientuoti į inovatyvius kompiuterinio mąstymo mokymo metodus ir žaidybinimo integravimą į ugdymo programas.
Prof. Ting-Chia Hsu apsilankymo tikslas yra integruoti kompiuterinio mąstymo mokymosi žaidimą „Robotų miestas“ su „Bebro“ konkursu, kuriant naujas kompiuterinio mąstymo vertinimo užduotis. „Robotų miestas“ – tai stalo žaidimas, skirtas jauniesiems mokiniams mokytis kompiuterinio mąstymo naudojant nekompiuterinius mokymosi metodus. Šis žaidimas jau įtrauktas į pirmąjį Taivano privalomojo ugdymo oficialaus vadovėlio tomą, patvirtintą Švietimo ministerijos ir išleistą Kang Hsuan leidyklos.
„Tačiau, siekiant padidinti jo efektyvumą, būtina įtraukti daugiau žaidybinio pobūdžio vertinimo užduočių“, – paaiškina prof. Ting-Chia Hsu. Šis poreikis paskatino profesorę bendradarbiauti su „Bebro“ konkurso kūrėja informatikos ir kompiuterinio mąstymo srityje. Noras sujungti „Robotų miestą“ su „Bebro“ konkursu kyla iš siekio padėti jauniesiems mokiniams mokytis ir suprasti kompiuterinio mąstymo sąvokas. Sujungus šias mokomąsias priemones, tikimasi, kad pradinių ir vidurinių mokyklų mokiniai visame pasaulyje pagerins savo kompiuterinio mąstymo įgūdžius.
Mokslinė veikla ir tarptautinis bendradarbiavimas
„Daugelį metų bendradarbiauju su Taivano nacionaliniu pedagogikos universitetu, ypač su profesoriumi Gregu Lee, kuris yra Tarptautinės informatikos olimpiados (IOI) vadovas ir „Bebro“ konkurso vadovas Taivane. Mes susitinkame bent kelis kartus per metus“, – pasakoja prof. V. Dagienė. Mokslininkė džiaugiasi, kad randa bendrų interesų: „Mus sieja panašus požiūris į kompiuterinio mąstymo vertinimą, žaidybinimo elementų įtraukimą į informatikos pamokas. Jau susitarėme, kad profesorės Ting-Chia Hsu sukurtas žaidimas bus platinamas Lietuvos mokyklose, o rudenį mokysime savo mokytojus, kaip integruoti šį žaidimą į informatikos pamokas arba neformaliojo ugdymo veiklas.“
Profesorės V. Dagienė ir Ting-Chia Hsu produktyviai išnaudoja kiekvieną laisvą minutę. Birželio 10–17 d. jos aplankė Turku universiteto Mokymosi analizės tyrimų institutą (TRILA) Suomijoje. Ten pristatė stalo žaidimą „Robotų miestas“, kurį finansuoja Taivano nacionalinė mokslo ir technologijų taryba ir kuris skirtas mokyti kompiuterinio mąstymo bei programavimo žinių. Šis žaidimas yra įtrauktas į Taivano privalomojo švietimo informacinių technologijų mokymo programą.
Liepos 6–10 d. abi profesorės dalyvavo didžiausioje kompiuterijos mokslo švietimo konferencijoje Europoje ITiCSE, vykusioje Milane, Italijoje. Prof. V. Dagienė pirmininkavo doktorantų konsorciumui, o prof. Ting-Chia Hsu dalyvavo diskusijose. Į renginį susirinko daugiau nei 400 mokslininkų iš 39 šalių.
Vilniaus ir Turku universitetų bendradarbiavimas kartu su prof. Ting-Chia Hsu patirtimi žada reikšmingai prisidėti prie kompiuterinio mąstymo ugdymo. Tokių projektų kaip „Kompiuterinis mąstymas ir matematikos problemų sprendimas, mokymosi aplinka, paremta analitika“ ir „DigiMaths4All: Matematikos problemų sprendimo stiprinimas naudojant technologijomis praturtintą mokymą ir kompiuterinį mąstymą“ rezultatai turės didelį poveikį Europos ir Azijos moksleivių ugdymui.
Komentarų nėra. Būk pirmas!