Kaip robotai gali pagerinti mokymosi patirtį ar padėti mokytojams vesti pamokas, domėjosi Vilniaus universiteto (VU) Matematikos ir informatikos fakulteto dėstytojas Linas Aidokas. Jis spalio 5 d. Paryžiuje dalyvavo „AcaDay“ konferencijoje, kuri skirta bendruomenei, dirbančiai su robotais NAO ir Pepper. Renginio organizatoriai „United Robotics Group“ sukvietė partnerius iš viso pasaulio ir daugiausia dėmesio skyrė švietimui.
Būtent su NAO robotais dirba VU Matematikos ir informatikos fakulteto mokslininkai projekte „Liepa-2“. VU priklauso du robotai, kurie pavadinti Liepos ir Ąžuolo vardais. L. Aidokas itin daug prisideda prie projektinių ir mokslinių veiklų robotikos srityje, kartu su robotu Ąžuolu veda pamokas moksleiviams. Konferencijos organizatoriams buvo itin svarbu suburti žmones, kurie naudoja jų produkciją ir dirba švietimo srityje, tam, kad galėtų tobulinti robotų pritaikymą ir integravimą mokyklose.
Paryžiuje L. Aidokas klausė pranešimų apie tai. kaip mokytojai gali mokyti ir ruošti moksleivius darbui su dirbtiniu intelektu naudodami robotus. Konferencijoje buvo supažindinama, kokie jau yra atlikti realūs medicininiai tyrimai, kurie leidžia reabilitacijos procesus perimti robotams, o gydytojams telieka vertinti pacientų pažangą ar pasiekimus, kuriuos su dirbtinio intelekto pagalba apskaičiuoja robotas.
Iš kairės į dešinę: Kalifornijos universiteto docentė Amy Eguchi, Vilniaus universiteto jaunesnysis mokslo darbuotojas Linas Aidokas, „MyEdu AI“ robotikos tyrimo centro Malaizijoje direktorius Jeffrey Too Chuan Tan. Asmeninio archyvo nuotr.
Renginyje buvo aptariamas galimas bendradarbiavimas tarptautinėse programose su potencialiais užsienio partneriais. Susitikimuose su „United Robotics Group“ atstovais buvo konsultuojamasi dėl mokslinių tyrimų aukštojo mokslo temomis.
L. Aidokas „AcaDay“ konferencijoje papasakojo apie robotikos pritaikymą Lietuvos moksleivių ir studentų švietimo srityje, pabrėžė atliktus tyrimus ir jų rezultatų panaudojimą. Pristatytas konkretaus VU įgyvendinto projekto „Liepa-2“ rezultatų taikymas pasitelkiant „United Robotics Group“ robotus moksleivių ir studentų švietime ir įvardytos ateities bendradarbiavimo galimybės.
Renginio organizatoriai „United Robotics Group“ itin daug dėmesio skyrė bendradarbiavimo puoselėjimui, konsultavosi su įmonėmis ir mokslininkais siekdami išsiaiškinti, kaip pagerinti moksleivių mokymosi patirtį, panaudojant dirbtinį intelektą įdiegti interaktyvesnį ir patrauklesnį mokymosi būdą moksleiviams. „Džiaugiuosi, kad konferencijoje galėjau pristatyti, kokie darbai nuveikti ir kokie mokslo populiarinimo renginiai vyksta Lietuvoje. Aš daug dirbu su pradinių ir vidurinių klasių moksleiviais, todėl galėjau plačiau papasakoti apie situaciją mūsų šalyje“, – sako L. Aidokas ir priduria, kad konferencijoje ne tik dalijosi patirtimi, bet ir pasisėmė naujų žinių.
„United Robotics Group“ robotas NAO V6. Stendas, skirtas mokyti pradinių klasių moksleivius algoritmavimo. Asmeninio archyvo nuotr.
VU Matematikos ir informatikos fakulteto mokslininkas pabrėžia, kad su robotų gamintojais buvo diskutuojama apie galimybę integruoti į robotus ir oficialiai palaikyti jų bendravimą lietuvių kalba. „Renginyje man pavyko užmegzti artimesnius ryšius su mokslo atstovais dėl galimo bendradarbiavimo recenzuojant mokslinius straipsnius robotikos srityje ir bendradarbiaujant ateities projektuose. Be to, daugiau sužinojau apie mokymo metodiką, kuri yra skirta mokyti moksleivius algoritmavimo, „Scratch“ ir „Python“ programavimo kalbų panaudojant „United Robotics Group“ robotus“, – pasakoja L. Aidokas.
Konferencija „AcaDay“, kurioje itin daug dėmesio skiriama švietimui, vyko simboliniu laiku – mininti Tarptautinę mokytojų dieną. Renginys į Paryžiaus mokslo muziejų subūrė dalyvius iš tokių šalių kaip Vokietija, Italija, Švedija, Jungtinės Amerikos Valstijos, Malaizija, Suomija, Ispanija.
Komentarų nėra. Būk pirmas!