Vilniaus universiteto (VU) Medicinos fakultete įdiegtas modernus simuliacinis žaidimas, leidžiantis V kurso studentams praktiškai pajusti, ką reiškia dirbti vaistinėje. Idėją įgyvendinti projektą Lietuvoje parsivežė universiteto dėstytoja Indrė Trečiokienė. Olandijos Groningeno instituto doktorantė rado galimybę viename geriausių farmacijos specialistus rengiančių Europos universitetų veikiantį simuliacinį žaidimą pritaikyti mūsų studentams. Praktinį modelio įgyvendinimą padėjo parengti vaistinių tinklas „Eurovaistinė“.
VU Medicinos fakulteto dekanas prof. dr. Algirdas Utkus sako, kad dabartiniams penktakursiams pasiūlyta interaktyvaus mokymosi galimybė – jiems suteikta prieiga prie GIMMICS mokymosi sistemos, kuri iki šiol buvo įdiegta tik geriausiuose Europos universitetuose, rengiančiuose farmacijos specialistus. Į galimybę tobulinti farmacijos studentų praktinius įgūdžius VU Medicinos fakultetas jau investavo daugiau kaip 12 tūkst. eurų.
„Šie penktakursiai farmacijos studentai yra pirmoji mūsų universiteto laida. Rengiame specialistus pagal geriausias įmanomas programas ir tikimės į rinką išleisti profesionalius vaistininkus. Susidomėjimas programa kasmet auga: prieš penkerius metus priėmėme 24 studentus, o šį rudenį studijuoti farmaciją pasirinko 54 studentai“, – sako VU Medicinos fakulteto dekanas.
„Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė Ingrida Damulienė įsitikinusi, kad vaistinės darbo sėkmė priklauso nuo vaistininkų profesionalumo, todėl visos iniciatyvos, kurios padeda gerinti mokslo kokybę, labai svarbios.
„Vaistinė – tai pirmiausia žmonės, kurie joje dirba, todėl mums ypač svarbu, kokie specialistai baigs šias studijas. Gera prisidėti prie mokymosi proceso ir suteikti kiek galima daugiau žinių dar mokantis. Pasidalijome savo patirtimi, rodome studentams, kaip sukurtos aptarnavimo sistemos, kad vėliau, po šio simuliacinio žaidimo, vaistininkai galėtų drąsiai prisidėti prie jau dirbančių kolegų. Džiaugiuosi, kad daugiau nei pusė šios pirmosios studijų programos dalyvių praktikai pasirinko mus, „Eurovaistinę“, – sako I. Damulienė.
Specialiai žaidimui sukurtas virtualus Vivariumo miestas, kuriame veikia respublikinė ligoninė, savivaldybės poliklinika ir 12 privačių medicinos įstaigų, taip pat 6 vaistinės. Į žaidimą aktyviai įtraukti ne tik studentai, bet ir visa VU Medicinos fakulteto bendruomenė, kurios nariai aktyviai veikia kaip „vaistinių klientai“.
Pasak projekto koordinatorės I. Trečiokienės, penktakursiai taip įsitraukę į procesą, kad kartu su jais žaidžiama dieną ir naktį.
„Simuliuojant darbą vaistinėse, studentai per paskaitas įgytas žinias pritaiko praktiškai, čia sprendžiame aktualias pacientų problemas ir tenka prisiimti atsakomybę už savo pačių sprendimus. Tokia patirtis labai pravers, kai vos pabaigę šį žaidimą jaunieji farmacininkai pradės savo žinias ir įgūdžius taikyti realioje praktikoje“, – įspūdžiais dalijasi I. Trečiokienė.
Ji pasakoja, kad šiuo metu studentai valdo 4 savo įkurtas vaistines – „Vilko“, „Bebro“, „Gandro“ ir „Žebenkšties“. Viena iš vaistinių – gamybinė, joje kuriami vaistai, kita aptarnauja klientus visą parą, trečioje skiepijama, o ketvirtoji atsakinga už pacientų konsultacijas telefonu visą parą.
„Kelias profesinio tobulėjimo link išties tikroviškas – susirūpinusių klientų skambučiai ankstų rytą, atsakomybė už vaistažolių mišinių ir mikstūrų kokybę – tai kasdienybė, su kuria susiduria visuomenės sveikata besirūpinantis vaistininkas. Žaidimo metu vyksta ir tarpdisciplininė komunikacija: studentai skambina receptą išrašiusiam gydytojui, aiškinasi situacijas, dalyvauja bendruose susitikimuose“, – studentų iniciatyvumu džiaugiasi I. Trečiokienė.
Į žaidimą aktyviai įsitraukusi ir šeimos gydytoja Jūratė Pečeliūnienė. Jai vaistininkai skambina norėdami pasitikslinti, ar teisingai perskaitė receptus, kokį kiekį vaistų skirti, pasitarti, kaip bendrauti su klientais.
„Ketverius metus studentai gavo vien praktinių žinių, atėjo metas tikrai praktikai. Džiaugiuosi, kad šie jauni žmonės labai imlūs, greitai perpranta naujoves, tokio pobūdžio mokymasis leidžia jiems tapti tikrais savo srities specialistais. Kasdien gaunu labai daug jų skambučių, gera stebėti, kad vos per keletą dienų ir tonas, ir bendravimo maniera gerokai pakito, pradedame su jais bendrauti kaip su tikrais savo kolegomis“, – įspūdžiais dalijasi šeimos gydytoja J. Pečeliūnienė.
GIMMICS – Groningeno instituto priežiūros paslaugų valdymo modelis (Groningen Institute Model of Management in Care Services) – yra simuliacinis vaistinės darbo žaidimas, kurio metu įgyjami vaistinės valdymo, farmacinės paslaugos teikimo ir farmacinės rūpybos įgūdžiai. Žaidimo tikslas – paruošti studentus atsakingam darbui, išmokyti praktikoje taikyti teorines žinias, padėti suprasti klaidas ir prisiimti atsakomybę.
Komentarų nėra. Būk pirmas!