Visą birželio mėnesį Vilniaus universiteto Filologijos fakultete vyko lituanistinės studijos lietuviams mokytojams, dirbantiems su ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikais lituanistinio švietimo įstaigose užsienyje. Tokie kursai universitete buvo rengiami pirmą kartą
Į studijas atvyko 8 dalyvės iš 6 šalių: Airijos, Australijos, Danijos, JAV, Latvijos, Rusijos. Studijų metu mokytojos klausė paskaitų apie lietuvių kalbos ir literatūros mokymą bei užduočių rengimą, tobulino didaktikos ir ugdymo psichologijos kompetencijas, gilino kultūros, istorijos bei etnokultūros žinias, susipažino su Lituanistinių studijų katedros parengtomis lietuvių kalbos mokymo priemonėmis bei reikšmingiausiomis lietuviškomis knygomis vaikams. Be mokymų, vyko įvairūs edukaciniai renginiai: susitikimai su rašytojais, filmo „Radviliada“ peržiūra bei diskusija, išvykos į Lietuvių kalbos instituto Lituanistikos židinį, Valstybės pažinimo centrą, Nacionalinį muziejų, Saugomų teritorijų nacionalinį lankytojų centrą, Lietuvos nacionalinę Martyno Mažvydo biblioteką. Įgytas žinias mokytojos pritaikė rengdamos pamoką, kurią pristatė ir apgynė studijų pabaigoje.
Kursuose dalyvavusi Justė Žvirgždaitė, mokanti ikimokyklinio amžiaus vaikus Sidnėjaus lituanistinėje mokykloje, teigė, kad užsienio lituanistinių mokyklų mokytojai susiduria su visai kitokiomis problemomis nei Lietuvoje. „Nelengva išaiškinti mokiniams, kad Užgavėnės Lietuvoje švenčiamos norint išvaryti žiemą, kai Australijoje tuo metu vasaros vidurys. Lietuvos gyvūnai ir augalai čia augantiems vaikams yra visai svetimi, o lietuvių kalba jiems dažniausiai asocijuojasi tik su seneliais Lietuvoje”, – jaunųjų užsienio lietuvių ugdymo iššūkiais dalijosi mokytoja.
Nepaisant nelengvo uždavinio sudominti vaikus lietuvių kalba, daugelyje mokyklų mokytojai savanoriauja ir dirba neatlygintinai. Viena jų – Loreta Rodgers, jau septynerius metus gyvenanti JAV, teigė jaučianti, kad jos, kaip išeivijos lietuvės, pareiga yra išlaikyti ir perduoti jaunajai kartai lietuvių kalbą ir kultūrą. Todėl ji ypač džiaugėsi, kad tokie kursai suteikia galimybę ne tik pasisemti naujų žinių, bet ir pasidalinti patirtimi bei įžvalgomis su kolegėmis iš kitų šalių, gauti naujų idėjų pamokoms.
Teigiamais mokytojų atsiliepimais apie praktikoje pritaikomas žinias besidžiaugianti kursų vadovė Aušra Valančiauskienė prisipažino, jog buvo maloniai nustebinta mokytojų noru kuo daugiau išmokti bei sužinoti, o vertindama jų parengtas pamokas žavėjosi mokytojų kūrybingumu bei išmone. Ji viliasi, kad tokie kursai bus organizuojami ir ateityje bei pritrauks daugiau dalyvių.
Kursus organizavo VU Lituanistinių studijų katedra (https://www.lsk.flf.vu.lt/lt/).
Konkursą ir kandidatų atranką organizavo Švietimo mainų paramos fondas.
Komentarų nėra. Būk pirmas!