Tarptautiniu mastu pripažinta mokslo darbų leidykla „Springer Nature“ išleido Vilniaus universiteto (VU) Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto profesoriaus Rimvydo Skyriaus monografiją „Verslo analitika. Visapusiškas požiūris į informacijos poreikius, technologijas ir kultūrą“.
Prof. R. Skyriaus monografija pasirodo tuo laikotarpiu, kai verslo informatikos ir analitikos srityje, pasižyminčioje dažnomis ir reikšmingomis permainomis, kyla daug galimybių ir iššūkių. Naujovės yra gana ryškios ir gerai matomos: didžiulis susidomėjimo analitika šuolis, greita analitinių technologijų, dirbtinio intelekto metodų ir priemonių plėtra, globalių informacijos išteklių naudojimas. Tačiau iššūkiai yra taip pat gana gerai matomi: nepatenkinti naudotojų poreikiai ir apvilti lūkesčiai, brangūs ir neatsiperkantys verslo analitikos projektai, sunkiai gaunama svarbiems sprendimams reikalinga informacija.
Daugybė tyrimų ir praktinių atvejų rodo, kad verslo informacijos poreikiams, ypač priklausantiems sudėtingesniajai jų daliai, vien pažangios technologijos ir didžiulių informacijos sankaupų nepakanka, ir tai paaiškina augantį dėmesį organizacinėms, vadybinėms ir tiesiog žmogiškosioms verslo analitikos problemoms.
„Informatikos ir informavimo srityje egzistuoja informacijos vertės grandinė nuo elementarių pradinių duomenų iki informacijos, kuri idealiu atveju pateikiama reikiamiems žmonėms reikiamu laiku ir reikiamoje vietoje. Šie žmonės suvokia informacijos prasmę ir ją projektuoja į savo veiklos poreikius. Pastaruoju metu susiklostė tam tikras atotrūkis tarp dėmesio duomenų technologijoms ir verslo poreikių gauti įžvalgas – aukštos kokybės informaciją, kuri būtina priimant pagrįstus sprendimus audringoje verslo aplinkoje. Žmogus ir jo informacinė elgsena yra mažiausiai kintanti šios grandinės dalis, lyginant su technologijų plėtra, tačiau taip pat ir mažiausiai ištyrinėta“, – sako knygos autorius.
Būtent nepakankamai ištirti vadybiniai ir žmogiškieji veiksniai ir yra šios knygos dėmesio centre. Joje nagrinėjami keli svarbūs pažintiniai „plyšiai“ – verslo analitikos dimensijos, informacijos integravimo klausimai, patirties ir išmoktų pamokų valdymas, santykiai tarp verslo analitikos brandos ir judrumo, analitinės kultūros vaidmuo ir savybės, „minkštieji“ aktyvai – dėmesys, prasmė, pasitikėjimas ir jų sąryšis. Knyga atsargiai žengia miglotu ir nepakankamai apibrėžtu vadybinių ir žmogiškųjų verslo analitikos problemų lauku, siedama problemas su jų istorinėmis ir organizacinėmis šaknimis, ir sąmoningai palieka technologijos klausimus antrame plane.
Išleisti monografiją autorių paskatino daugiau nei ketvirtį amžiaus vykdyti tyrimai verslo informacijos poreikių srityje. Tyrimuose daugiausia akcentuota sudėtingoji šių poreikių spektro dalis, skirta verslo sprendimų paramai, verslo analitikai ir susijusioms sritims, kurios gali būti įvardytos jas vienijančiu pažangaus informavimo terminu. Atliekant tyrimus neapsiribota vien Lietuvos organizacijomis ir verslo bendrovėmis – kai kuriose tyrimo stadijose bendradarbiauta su užsienio (JAV) tyrėjais, taip įsitikinant, kad verslo informacinės veiklos ir naudotojų informacinės elgsenos bruožai yra gana panašūs. Tyrimų medžiaga, pristatyta daugelyje ankstesnių publikacijų ir konferencijų, iliustruoja ir pagrindžia knygoje pateikiamus teiginius.
Komentarų nėra. Būk pirmas!