Balandžio 25 d. Vilniaus universiteto Šiaulių akademijoje vyko didelio Lietuvos ir užsienio šalių pedagogų susidomėjimo sulaukusi tarptautinė mokslinė konferencija „Įtraukiojo ugdymo ir specialiųjų poreikių tenkinimo inovacijos“.
Konferencijoje mišriu (kontaktiniu ir nuotoliniu) būdu dalyvavo apie 2000 klausytojų ir 67 pranešėjai. Konferencija organizuota kartu su Dublino miesto universitetu (DCU, Airija), Konstantino Filosofo universitetu Nitroje (Slovakija), Bukarešto universitetu (Rumunija), Babes-Bolyai universitetu (Rumunija), Krizių prevencijos institutu (CPI, Jungtinė Karalystė).
Plenarinėje sesijoje svečius sveikino Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos direktorė prof. Renata Bilbokaitė ir Edukologijos instituto direktorė prof. Daiva Malinauskienė. Pagrindinį pranešimą apie patirtį ir kompetencijas, būtinas sėkmei, pristatė Vakarų Norvegijos taikomųjų mokslų universiteto profesorė Gunvor Birkeland Wilhelmsen. Dublino miesto universiteto asistentės dr. Sylwia Kazmierczak-Murray, dokt. Kathryn O’Mahony diskutavo apie vaikų ir jaunuolių, turinčių negalią, įtraukimą į sprendimų priėmimą. Slovakijos Konstantino Filosofo universiteto docentė dr. Petra Jedličková pasidalino atvirumo įtraukčiai situacija Slovakijoje. Maria Taylor, Krizių prevencijos instituto (Jungtinė Karalystė) tarptautinė mokymų vadovė, pateikė savo įžvalgas apie ribojančios praktikos mažinimo strategijas specialiajame ugdyme. Docentė dr. Andrea Hathazi ir asistentė dr. Ioana-Letitia Serban (Babes-Bolyai universitetas, Klužas-Napoka, Rumunija) pasidalino savo tyrimų rezultatais apie negalios tapatybės modelio įgyvendinimą įtraukioje aplinkoje. Oldenburgo universiteto profesorė dr. Anna-Maria Hintz (Vokietija) ir „PBS-Europe“ tinklo viceprezidentas dr. Michael Paal supažindino su tinklo veikla ir pristatė pozityvaus elgesio palaikymo įgyvendinimo mokinių kultūrinės ir kalbinės įvairovės požiūriu įtraukiojoje pradinėje mokykloje Vokietijoje tyrimo duomenis. Dublino miesto universiteto (DCU, Airija) asistentė dr. Laura Gormley kartu su bendraautoriais papasakojo apie autistiškų asmenų po vidurinio ugdymo patirties mokslinių tyrimų tendencijas. Bukarešto universiteto lektorė dr. Claudia Iuliana Iacob ir „3C Sportas“ autizmo programos autorius Paul Cojocaru (Rumunija) diskutavo apie struktūruotos tėvų tarpininkaujamos fizinio aktyvumo programos poveikį autistiškiems vaikams. Plenarinę sesiją apibendrindama prof. Renata Bilbokaitė pakvietė į diskusiją apie tinklaveikos realizavimo iššūkius siekiant įtraukiojo ugdymo. Sesiją moderavo doc. Rolandas Paulauskas ir doc. Ieva Bilbokaitė-Skiauterienė.
Po plenarinės sesijos darbas vyko trijose sekcijose. Jose pranešimus skaitė mokslininkai ir pedagogų bendruomenės atstovai iš Lietuvos (Vilniaus, Kauno, Panevėžio, Šiaulių, Švenčionių, Varėnos ir kt. miestų), Norvegijos bei Slovakijos. Pirmąją sekciją „Įtraukiojo ugdymo organizavimas“ moderavo dr. Regina Karvelienė, doc. dr. Irena Kaffemanienė. Pristatyti 8 pranešimai apie daugiakalbių vaikų mokymą, komandinį darbą, įtraukiojo ugdymo iššūkius, specialiąją pedagoginę pagalbą tvariam švietimui. Pranešimų nuotoliniu būdu klausėsi 195 dalyviai.
Antrojoje sekcijoje „Įtraukiojo ugdymo patirtys“ pranešėjai diskutavo apie įvairių švietimo įstaigų patirtis, kaip efektyviai dirbti su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių, kaip teikti paramą vaikui, pagirti jo elgesį, įtraukti į įvairias veiklas naudojant inovacijas. Pristatyti 9 pranešimai. Darbą sekcijoje moderavo doc. Renata Geležinienė ir dokt. Simas Garbenis. Sekcijoje nuotoliniu būdu dalyvavo 170 klausytojų.
Trečiojoje sekcijoje „Individualiųjų ugdymosi poreikių tenkinimas įtraukiojo ugdymo aplinkoje“ pristatyta 10 pranešimų apie naujausius inovacinius tyrimus sutrikusios regos vaikų ugdymo srityje, socialinės įtraukties svarbą, ugdymo aplinkos organizavimo ypatumus, personalizuoto ugdymo strategijas ir praktikas, elgesio keitimo strategijas, dirbtinio intelekto panaudojimo galimybes. Sekciją moderavo doc. Margarita Jurevičienė ir doc. Laima Tomėnienė. Sekcijoje nuotoliniu būdu dalyvavo 216 klausytojų.
Konferencijos organizacinio ir mokslinio komiteto vardu dėkojame visiems dalyviams už įtaigius pranešimus, dalinimąsi mokslo ir praktikos idėjomis ir inovacijomis, svečiams – už dalyvavimą, IT komandai ir bendrųjų reikalų skyriaus personalui – už visokeriopą pagalbą, gestų ir anglų kalbos vertėjoms – už tikslingą ir prieinamą komunikaciją.
Komentarų nėra. Būk pirmas!