Viena moderniausių aukštųjų mokyklų Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykla (VU TVM) praneša, kad ir toliau investuos į kokybės kėlimą. Tai patvirtina aibė diegiamų naujų kokybinių sprendimų, skirtų verslo mokyklos bendruomenei – personalui, studentams, dėstytojams. „Augantys studentų ir darbdavių lūkesčiai, konkurencinė aplinka skatina nuolat ieškoti, diegti ir taikyti efektyviausius šiuolaikinės vadybos teorinius ir praktinius sprendimus“, – sako VU TVM direktoriaus pavaduotoja mokslui, inovacijoms ir kokybei, laikinai einanti direktorės pareigas dr. Erika Vaiginienė. Ji patikina, kad artimiausi metai bus skirti kryptingam VU TVM studijų procesų kokybiniam tobulinimui, ypatingą dėmesį skiriant pagrindiniams jo dalyviams – dėstytojui, studentui ir darbdaviui.
Universiteto bendruomenė rūpinasi aplinkosauga
Vadovybė, pristatydama naujoves, pabrėžia mokymo programų ir dalykų kokybės svarbą, dėstytojų kompetencijų ir gebėjimų stiprinimą, kokybiškai naujos studentų kartos ugdymą. Ji džiaugiasi neseniai VU TVM suteiktu ISO 14001 sertifikatu, kuris pripažįstamas visame pasaulyje ir patvirtina, kad aukštosios mokyklos vadybos sistema atitinka tarptautinius aplinkos apsaugos standartus. „Mūsų dėstytojai ir studentai nėra vien uolūs savo tiesioginių pareigų vykdytojai. Dėmesys aplinkai, visuomeninei ir savanoriškai veiklai, indėlis į universiteto gyvenimą yra neatsiejama kokybiškų studijų dalis“, – sako dr. E. Vaiginienė. Ji informuoja, kad aplinkosauginiai klausimai privaloma tvarka įtraukiami į VU TVM dėstomas mokymų programas ir atskirus dalykus.
Kokybė bus gerinama pasitelkiant vertinimus ir apklausas
Pristatydama naujoves, dr. E. Vaiginienė atkreipia dėmesį, kad dėstytojai atestuojami ir vertinami pagal naujus kokybinius kriterijus, kurie suformuluoti remiantis ekspertine verslo mokyklos dėstytojų patirtimi ir pasauline praktika. „Orientuodami studentus dirbti su tarptautinėmis rinkomis ir eksportu, nuolat domimės, sekame ir naudojame geriausią užsienio verslo mokyklų patirtį, efektyviai pritaikome ją pagal mūsų rinkos poreikius”, – apie pokyčius kalba dr. E. Vaiginienė. Universitete pabrėžiama dėstytojų svarba, o jų darbas vertinamas pagal šiuos penkis pagrindinius kriterijus: mokymosi proceso organizavimas, mokslinė veikla, visuomeninė veikla, tarptautinė veikla, studijų kokybė. Aukštąją mokyklą taip pat vertins studentai ir darbdaviai, jų „pasitenkinimo temperatūrą” matuos tam tikslui sukurta speciali VU TVM metodika. „Mums labai svarbus visavertis grįžtamasis ryšys iš mūsų klientų – studentų, taip pat darbdavių, kurie naudojasi mūsų sukurtais „produktais”, – pasakoja dr. E. Vaiginienė. Tokios apklausos bus atliekamos kasmet, o remiantis jų rezultatais bus nuolat tobulinama veikla, gerinamos paslaugos.
Kylanti dėstytojų komptetencija
Minėtus tikslus padės įgyvendinti ir nuo šių metų pradėjusi darbuotis nauja VU TVM talentų ugdymo vadovė Jurgita Vizgirdaitė. „Siekdami mūsų misijos – ugdyti socialiai atsakingus ir aplinkai draugiškus esamus ir būsimus verslo profesionalus, daug investuojame į pagrindinį mūsų turtą – žmogiškąjį kapitalą, jo darnų vystymąsi ir potencialo kėlimą. Tam tikslui mūsų bendruomenės nariams sudarome galimybes ir tinkamas sąlygas reikštis jų kūrybiškumui, inovatyvumui, naujoms žinioms, nestandartiniam mąstymui, apskritai kuriame terpę mokymuisi visur ir visada. To rezultatas – kolektyvinė organizacijos kompetencija”, – pasakoja J. Vizgirdaitė. Ji pažymi, kad į šį procesą pirmiausia įtraukiami dėstytojai. „To siekiame sudarydami galimybes dėstytojams plėtoti pedagoginę, mokslinę, visuomeninę veiklą nacionaliniu ir tarptautiniu lygiu. Šie tikslai įgyvendinami kartu su dėstytojais aptariant jų lūkesčius, motyvaciją, kitus svarbius pasitenkinimo veikla rodiklius”, – akcentuoja J. Vizgirdaitė. Ji pasakoja, kad prieš pat naujuosius mokslo metus dėstytojai ir administracija kėlė kvalifikaciją studijų kokybės siekio mokymuose, kuriuos vedė Edukologijos mokslo ir organizacinių žinių valdymo ekspertė prof. habil. dr. Palmira Jucevičienė. Konsultuodama VU TVM administraciją ir dėstytojus, prof. habil. dr. P. Jucevičienė atkreipė dėmesį, kad studijų kokybė priklauso nuo daugelio veiksnių, tarp jų svarbią vietą užima vadinamieji edukaciniai veiksniai: vieni – tiesiogiai veikiantys studijas ir jų sėkmę, kitų veiksnių įtaka pasireiškia per aplinką, kurią apima bendruomenės glaudumas, jos kultūra, bendradarbiavimo ir partnerystės ryšiai. VU TVM talentų ugdymo vadovė J. Vizgirdaitė įsitikinusi, kad mokymo(si) kokybė pasiekiama tik konstruktyviu dialogu, todėl ketinama taikyti ne vienpusį studijų proceso vertinimą, o abipusį, kurio metu studentai ir dėstytojai prie bendro stalo vertina vieni kitus ir kartu aptaria pastabas.
Studijų kokybės formulė
VU TVM talentų ugdymo vadovė J. Vizgirdaitė pažymi, kad visavertis studento ugdymas yra VU TVM kasdienės ir kryptingos veiklos centre. „Mums labai svarbu, kokias žinias, gebėjimus, nuostatas savo „portfelyje” turi išsinešti VU TVM absolventas. Tai lemia mūsų studijų proceso veiklą, kurią įgyvendiname su mūsų įstaigos partneriais, geranoriškai besidalijančiais patirtimi ir žiniomis. Tai patyrę praktikai, Alumni nariai, užsienio partneriai, socialiai atsakingi visuomenės ir viešojo sektoriaus atstovai”, – pasakoja ji. Talentų ugdymo vadovė J. Vizgirdaitė įsitikinusi, kad kokybės gerinimas yra nuolatinis ir nuoseklus darbas, į kurį įtraukiamos visos suinteresuotos pusės.
Komentarų nėra. Būk pirmas!