Vilniaus universiteto (VU) Filosofijos fakulteto docentas Kristupas Sabolius atskleidė mokslo ir šiuolaikinių technologijų indėlį lavinant vaizduotę ir kūrybingumą. Iš lektoriaus patirties sėmėsi būrys 10–12 klasių moksleivių, susirinkusių iš skirtingų Lietuvos miestų į šeštadieniais vykusias tris „Vaizduotės laboratorijos“ paskaitas.
Paskaitose VU filosofas K. Sabolius, tarp kurio darbų – ir tarptautinio pripažinimo susilaukusio lietuvių filmo „Lošėjas“ scenarijus, pasakojo apie vaizduotės vaidmenį skirtingų mokslų požiūriu, montažą, kinematografines technikas bei vaizduotės ir naujųjų technologijų ryšį. Pateikti pavyzdžiai ir užduotys skatino lavinti vaizduotę, kuri, pasak doc. K. Saboliaus, yra būtina įvairiapusei asmenybei.
„Kūrybingumo lavinimas šiek tiek primena higieninę procedūrą. Tai – tarsi purvo nuo akių nukrapštymas, kai žmogus tuos pačius dalykus išvysta kitaip, pamato tokių galimybių, kokių prieš tai jam nebuvo įmanoma nujausti. Dažnai švietimo įstaigos įrėmina jaunimo auklėjimą – mes ugdome taisyklių, teisingų atsakymų, užprogramuotų algoritmų robotus. Jie gali būti protingi, bet nebūtinai kūrybingi“, – teigia lektorius.
VU įgyvendinamo projekto tikslas – padėti moksleiviams susidaryti platesnį požiūrį į mokslą, jo galimybes bei praktinį pritaikomumą, pažinti savo gebėjimus, o tai ateityje galėtų padėti pasirinkti geriausiai gabumus atitinkančią specialybę.
„Paskaitos nustebino, nes dažniausiai moksleiviams skirti užsiėmimai būna paviršutiniški, stokoja akademinio gylio ir remiasi į reklaminį patrauklumą. „Vaizduotės laboratorijoje“ pasiektas geras teorinės ir praktinės medžiagos balansas – užduotys taikliai iliustruoja pasakojimą ir yra naudingos“, – džiaugėsi projekte dalyvavęs vienuoliktokas Tomas Sinkevičius iš Vilniaus licėjaus. Pats doc. K. Sabolius apie dalyvius taip pat atsiliepė itin palankiai: „Nudžiugino ryžtas, atvirumas ir polėkis. Tai buvo išsilavinusi ir supratinga publika, kuri godžiai ieškojo naujų žinių.“
Pirmoji trijų „Vaizduotės laboratorijos“ paskaitų sesija susilaukė itin didelio moksleivių susidomėjimo – užsiregistravusiųjų skaičius viršijo numatytą dalyvių skaičių daugiau negu 5 kartus. Siekdami įtraukti kuo daugiau moksleivių, organizatoriai padvigubino grupės dydį, tad paskaitose kūrybingumą lavino 60 jaunuolių iš visos Lietuvos. Antroji „Vaizduotės laboratorijos“ sesija planuojama 2017 m. pavasarį. Joje galės dalyvauti nauja moksleivių grupė, atrinkta pagal motyvacinius laiškus.
„Vaizduotės laboratorija“ yra projekto „Nacionalinės mokslo populiarinimo sistemos plėtra ir įgyvendinimas“ (Nr. 09.3.3-ESFA-V-711-02-0001) dalis. Projektą remia Lietuvos mokslų akademija.
Komentarų nėra. Būk pirmas!